Interesuje me da li su svi taxisti obavezni da imaju osiguranje za putnike u slucaju nesrece?
S obzirom na vecu cenu taxi usluga nadam se da ce i svi morati da uplacuju osiguranje i da cemo se bezbriznije voziti istim.
Kada sam stavio sve na papir. Kada bi mi se broj vožnji prepolovio ja bih na kraju dana bio u plusu za 50%. Verovali ili ne... Sada mi za 3000 din bruto pazara treba 20 vožnji i 1000 din goriva i 300 din za redovno održavanje auta. A po novom cenovniku će mi trebati 11 vožnji i oko 600 dinara goriva i oko 170 dinara za redovno održavanje. Pa ljudi budite jednom u životu realni. Sve je u zadnjie 2 godine nekoliko puta poskupelo a taxi nije. Ovaj cenovnik je iz 2008. God. Tada je litar eurodizela bio oko 80 din. A sada je 130. Ovo poskupljenje će dovesti da se odnos cena gorivo-kilometar vrati na odnos iz 2008 godine. Ljudi ja sam privatnik i u cilju mi je da što više naplatim svoju uslugu kao što svaki privatnik to hoće. A na vama je dali ćete koristiti našu uslugu ili ne. Ako Vam je taxi skup i mislite da će taxisti da vas deru , kupite si aute pa se vozajte i nezaboravite da se pored goriva,poreza,troškova udruzenju,održavanje vozila i dr treba nešto i zaraditi. Radni čas automehaničarima je oko 1500 din.
Biće zanimljivo ako se, kao što se priča, neposredno posle ove odluke pojavi novo taksi udruženje. Šta bi to značilo? Pa značilo bi da je "neko" vrlo uticajan odlučio da pokrene privatni biznis a nije našao zaradu u trenutnom cenovniku, pa je odlučio da pokrene veze...
Činjenica je da taksi mora da poskupi jer je previše jeftin, ali da je ovo previše - previše je.
Ako već grad glumi strogoću, nek onda uvedu i redovne noćne linije za sve autobuse (sa pojačanom bezbednošću, naravno) jer čime ljudi da se voze noću (nemojte da se neko nadoveže sa onim pričama "noću se spava" itd. pa bili ste svi mladi nekada, valjda)?
Fakat je da su taksisti s mukom sastavljali kraj s krajem (na stranu razni pojedinačni trikovi i dovijanja, ali nisu ni oni uvek palili). Međutim, naivno je verovati da će im posle novih tarifa svanuti. Tarife će porasti za trećinu, promet će pasti na polovinu. Najmanje četvrtina njih, ako ne i više, će odjaviti posao, čime će se u gradu povećati broj nezaposlenih. U prihodovnom smislu (u novčanoj masi) grad će ostati na istom, ali će se socijalni problemi uvećati. Gužve u autobusima će biti veće. GSP će donekle profitirati, ali će vozačima-blagajnicima
(toj jedinstvenoj čovekolikoj sorti u Evropi, made in Novi Sad) porasti krvni pritisak i primaći se granici izdržljivosti. Indeks džeparenja će zabeležiti izvestan porast u odnosu na isti period prošle godine.
"Druga je stvar što bi oni da rade po 4 sata dnevno i da zarađuju kao profesori, a od sveg obrazovanja imaju položen vozački i test poznavanja grada."
Pa i taksista u Berlinu, Parizu, Stokholmu, Londonu, Madridu ... ima potpuno isto obrazovanje kao i prosecni novosadski taxista, ali zaradjuju kao profesori na Hajdelbergu, Sorboni, Oksfordu ... dok novosadski taxista jedva da zaradi koliko i uciteljica u nekoj osnovnoj skoli.
Da se razumemo, u Berlinu, Parizu, Stokholmu, Londonu, Madridu ... start + kilometar voznje kosta koliko vecina Srba ima dnevnicu. Zato i mogu toliko da zarade. Tamo taxi ne koriste socijalne kategorije stanovnistva kao u Srbiji. Samo u Srbiji neko ko prevrce po kontejnerima moze da sedne u taxi i sav taj krs i otpad koji je pokupio iz kontejnera taxijem preveze do Sangaja ili Bangladesa, za tricavih 100 dinara. Za buraniju su autobusi GSP-a. Probajte u Beogradu da sednete u taxi. Voznja koja je u Novom Sadu 100 dinara u Beogradu je izmedju 300 do 400 dinara. Samo sto su u Beogradu taxisti jaki i kada nesto zatraze oni to i dobiju a ako neki taxista za to vreme sedne da vozi pre ispunjenja zahteva, oko 20 taxista mu demolira vozilo.
Imam ja poverenja da će pilićarska udruženja (koja začudo imaju najviše posla) zaobići zakon. Nek se ne brine sitna boranija, plaćaćete jeftinije već nekako. :P
Konačno ću raditi 8 h , a ne 12h. Prosečna vožnja je oko 150 din. To je po sadašnjim cenama oko 3 km. Za 8 h sada prosečni se odveze 2-3 vožnje na 1 h. To je oko 400 din za 1 h bruto azara. Za 8 h oko 3000 dinara. To je jedan radni dan. Dnevni troškovi su 400 din porez+150 din udruženju+300 odrzavanje vozila(uračunati redovni troškovi servisiranja, bez registracije... Bez vandrednih popravki, bez troškova vađenja legitimacija za taksi...)+ 1000 goriva= 1850 dinara. Tako da je neto zarada oko 1250 dinara. Od tih 1250 dinara treba ziveti, skupljati za registraciju, za vandredne kvarove, nove gume, pranje auta(samo je pranje oko 300 dnevno)... Tako da se mora raditi 12 h da bi se nešto zaradilo... Ako je prosečna vožnja 3 km znači da će ona po novom cenovniku kostati oko 270 dinara. Što znači da će za pazar od 3000 biti dovoljno 11 vožnji (a ne 20). Znači da će i goriva trebati duplo manje i za održavanje auta... Ipak je ovo privatni biznis i neznam zbog čega se diže hajka oko cene.
Zaboraviše gospoda noćnu tarifu koja je u drugim gradovima 30% skuplja u odnosu na dnevnu!!! Hoće li, kada vrla gradska vlada na ovaj način uvede u red taksiste, biti iskorenjeni "divusi" zbog kojih je zabranjeno zaustavljanje u potkovici kod željezničke stanice pa kada se dolazi u Novi Sad autobusom ili vozom, mora prtljag da se nosi "tričavih" par stotina metara do mesta gde taksisti smeju da se zaustave?!
Smanjena tražnja će ih opametiti, postaće realniji, shvatiće vreme u kome žive. Počeće sa popustima penzionerima za 50%, i tako redom, samo da imaju šta da jedu.
to jeste dobar korak ka uredjivanju ove oblasti u gradu. taxi mora biti skuplji da bi bio kvalitetniji, ali je cinjenica i da ih ne moze biti koliko ih sada ima. posledica ce biti propadanje mnogih udruzenja i stvari ce doci na svoje tek za godinu dve.
osim ako se neko u medjuvremenu ne pobuni pa stvar zaustavi. ne voze oni zato sto vole gradske guzve nego zato sto drugi leb nemaju. kako god, nece to lako ici
Kako gubitak? Pa taksisti sada rade za cenu koja je ispod te ''minimalne'' i očigledno nemaju gubitaka.
Druga je stvar što bi oni da rade po 4 sata dnevno i da zarađuju kao profesori, a od sveg obrazovanja imaju položen vozački i test poznavanja grada.
Voziće sami sebe. Nadam se da će taj skuplji taksi prevoz uključuje taksiste koji vode računa o ličnoj higijeni. Naravno, ima tu finog sveta, ali neki nisu ni za rad u štali.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi cenovnik čeka gradonačelnikov potpis
Novi Sad
•02.08.2011.
•07:53 > 08:51
Komentari 18
dem
S obzirom na vecu cenu taxi usluga nadam se da ce i svi morati da uplacuju osiguranje i da cemo se bezbriznije voziti istim.
Taksi prevoNik
abcde
Činjenica je da taksi mora da poskupi jer je previše jeftin, ali da je ovo previše - previše je.
Ako već grad glumi strogoću, nek onda uvedu i redovne noćne linije za sve autobuse (sa pojačanom bezbednošću, naravno) jer čime ljudi da se voze noću (nemojte da se neko nadoveže sa onim pričama "noću se spava" itd. pa bili ste svi mladi nekada, valjda)?
Jan Bibijan
(toj jedinstvenoj čovekolikoj sorti u Evropi, made in Novi Sad) porasti krvni pritisak i primaći se granici izdržljivosti. Indeks džeparenja će zabeležiti izvestan porast u odnosu na isti period prošle godine.
Taksi prevoznik
M
@ Nenad
Pa i taksista u Berlinu, Parizu, Stokholmu, Londonu, Madridu ... ima potpuno isto obrazovanje kao i prosecni novosadski taxista, ali zaradjuju kao profesori na Hajdelbergu, Sorboni, Oksfordu ... dok novosadski taxista jedva da zaradi koliko i uciteljica u nekoj osnovnoj skoli.
Da se razumemo, u Berlinu, Parizu, Stokholmu, Londonu, Madridu ... start + kilometar voznje kosta koliko vecina Srba ima dnevnicu. Zato i mogu toliko da zarade. Tamo taxi ne koriste socijalne kategorije stanovnistva kao u Srbiji. Samo u Srbiji neko ko prevrce po kontejnerima moze da sedne u taxi i sav taj krs i otpad koji je pokupio iz kontejnera taxijem preveze do Sangaja ili Bangladesa, za tricavih 100 dinara. Za buraniju su autobusi GSP-a. Probajte u Beogradu da sednete u taxi. Voznja koja je u Novom Sadu 100 dinara u Beogradu je izmedju 300 do 400 dinara. Samo sto su u Beogradu taxisti jaki i kada nesto zatraze oni to i dobiju a ako neki taxista za to vreme sedne da vozi pre ispunjenja zahteva, oko 20 taxista mu demolira vozilo.
Ekotaksi
yanko
Taksi prevoznik
Limanka
ZoranNS
peshke
osim ako se neko u medjuvremenu ne pobuni pa stvar zaustavi. ne voze oni zato sto vole gradske guzve nego zato sto drugi leb nemaju. kako god, nece to lako ici
TT
J
Nenad
Druga je stvar što bi oni da rade po 4 sata dnevno i da zarađuju kao profesori, a od sveg obrazovanja imaju položen vozački i test poznavanja grada.
Dokona
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H